top of page

איך נערכים בזמן משבר?

עודכן: 26 במרץ 2020


זה ייגמר עוד שבועיים או תוך 10 שנים. זה פחות או יותר טווח ההערכות שיצא לי לשמוע על משבר הקורונה. מה שבטוח זה שאנחנו לא יודעים. אבל.. מה שבטוח זה שהמציאות משתנה והשינוי הוא משמעותי. כשהמציאות משתנה הדבר הכי גרוע לעשות הוא לא לעשות. לחכות ולראות. להמתין להתפתחויות. זאת לא אופציה.

אז מה אתם צריכים לעשות עכשיו? 1. לייצר הערכה מהירה של שלושה תסריטים לעסק שלכם: אופטימי, ריאלי ופסימי. ועל פי התסריטים האלה לייצר תוכנית עבודה, ולהחליט מה עושים עכשיו. זה בעיני מה שאתם צריכים לעשות היום. עכשיו. אין זמן לפרויקטים ארוכים. להיסגר בחדר (מאוורר עדיף) ולהתכונן.


2. לאפיין את ההזדמנויות שהמשבר הזה נותן לכם. הזדמנות להתייעל, הזמנות לחזק/לפתח את המכירה הישירה שלכם, הזמנות לפתח חוויות לבית, הזדמנויות בכך שהמתחרים לא פועלים, הזדמנויות במדיה ועוד… אם הייתם מקימים עכשיו עסק חדש שמנצל את העוצמות הקיימות של העסק שלכם מה הוא היה? בכל משבר יש מרוויחים. איך אתם יכולים להיות מאלה?


3. לנצל את ההזדמנות לטפל בהוצאות שלכם. אין עסק שלא צריך טיפול בהוצאות ועכשיו זה הזמן. אם המצב קשה אל תהססו לעשות צעדים מהירים. הכל מתוך אחריות לעובדים ולקהילה. אם תרוויחו פחות ולא תעמדו ביעדים שלכם, זה בסדר גמור. אבל אם אתם בסכנה קיומית, אל תהססו לפעול מהר. קיצוצים, הוצאה לחל"ת, הורדת שכר. לפעמים אין ברירה.


4. להתכונן לאפשרות שיותר ויותר עבודה תהיה מהבית. האם אתם מוכנים טכנולוגית? האם מוקד השירות שלכם יכול לפעול עם מוקדנים שיושבים בבתיהם? האם יש לכם תשתית לעבודה ב-teleconferencing?הייתם רוצים ליווי בתהליך?


לסיכום עוד מילה, כחברה יש לנו אחריות האחד על השני. ואחד על השני זה גם אומר על היחס ביננו כמשלמי מיסים לחברות. מה שקורה כרגע בענף התיירות, הוא קיצוני ובלתי נתפס. מדובר על ענף שלם שנמצא בעצירה מוחלטת. אז כן, לחברות התיירות יש אחריות לפעול כדי להקטין את הפגיעה, אבל חד משמעית אלה בדיוק המקומות שבהן המדינה (והמדינה זה אנחנו משלמי המיסים) צריכה לפעול כדי לסייע לבעלי עסקים בתחום. ולא מדובר רק על אל על. אלא על ענף שלם שמעסיק עשרות אלפי עובדים. מאחורי החברות יש אנשים. מעסיקים ועובדים. והתפקיד שלנו הוא לסייע להם.



English version here.

45 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page