top of page

מיצוב מחדש | הסיפור של Miley Cyrus




כשאני מוביל תהליכים שלך מיצוב מחדש יש כלל אחד שאני מקפיד עליו: אין ניתוחים לשינוי מין.

גם אם בא מנכ"ל חדש שרוצה לעשות מהפכות. גם אם הוקמה יחידה מיוחדת לשינוי. גם אם החברה רוצה להיות משהו שהיא לא. נקודת המוצא היא שאי אפשר לקום מחר בבוקר ולהחליט שאנחנו מישהו אחר ב-180 מעלות. 

המוח האנושי שלנו מקטלג מותגים (וגם אנשים) לסכימות, ומרגע שקוטלגת לסכימה, ניסיון לעשות שינוי קיצוני מדי, יביא לתחושת זיוף, והמהלך יתפס כעטיפה ריקה מתוכן.

כך למשל, חברה ותיקה של 100 שנה, כנראה שלא אבחר למצב אותה כחברה הכי חדשנית באזור, גם אם יש השקעה בכיוון והוקמה יחידת חדשנות. חברה שפנתה לקהלים רחבים, תתקשה מאוד לשנות את פניה ולהפוך למותג אקסלוסיבי וכו'.


אבל מה שיפה בכללים. זה שאפשר לשבור אותם.


היא גדלה בבית של מוסיקה. אבא שלה היה זמר קאנטרי, וכל האחים שלה עסקו במוסיקה. לאחר מספר תפקידי משחק קטנים, בגין 13 היא נבחנה לתפקיד משני בסדרה חדשה של דיסני. הבוחנים שהתרשמו מיכולות השירה שלה  (ומכיוון שהיה מדובר על סדרה על נערה שהיא כוכבת פופ), החליטו לתת לה את התפקיד הראשי. עם השקת הסדרה היא הפכה לכוכבת נוער. הילדה המתוקה שכולם מעריצים ואוהבים וששרה שירי פופ קיטשים דיסני סטייל. הסדרה הפכה לסרט, ואלבומי המוסיקה המתקתקים מיצבו אותה כמאמי הלאומית. הטיילור סוויפט של התקופה. 


לאחר 5 שנים כהאנה מונטנה, החליטה מיילי סיירוס לצאת לדרך חדשה. בגיל 18 היא רצתה להתנער מדמותה המתוקה, והיא בחרה לעשות את זה בדרך הכי קיצונית שיכלה. זה התחיל בלהוציא אלבום דאנס כושל. המשיך בסרטון ש"דלף" לרשת שבו רואים אותה מעשנת באנג (לא בדיוק מתיישב עם כוכבת דיסני). הסערה שנלוותה לאירועים אלה, גרמו לה לצאת לטור הופעות שלא כלל הופעות בארה"ב. בהמשך לוהקה לדבב סרט של דיסני, אך פוטרה כאשר נצפתה מלקקת עוגה בצורה של איבר מין זכרי במסיבת יום ההולדת של חבר שלה. כדי להשלים את השינוי, מיילי הסתפרה קצר וצבעה את שיערה לבלונד בוהק. בטקס ה-MTV ב-2013 מיילי הופיעה כשהיא בלבוש מינימלי בהופעה רוויות מיניות, כשהיא מציגה לעולם את הלשון המשורבבת שלה, אייקון שילך איתה עוד תקופה. באותה יום הוציאה מיילי את wrecking ball, כשבקליפ שלו היא מופיעה בעירום מלא. מיילי המתוקה מתה. יחי מיילי החדשה.


השינוי הביא לביקורת מקצה לקצה, זאת לא היית מיילי שהאמריקאים הכירו ואהבו. אבל האלבום החדש זכה להצלחה.


3 שנים לאחר מכן, מיילי התחילה את הדרך שלה חזרה למרכז הקונצנזוס, כשהתחילה לשפוט ב-the voice האמריקאית. צעד אחר צעד, היא מיתנה את הופעותיה ומיצבה את עצמה כזמרת בוגרת לגיטימית. בשנה שעברה השיקה מיילי את אלבומה Endless Summer Vacation, כשהשיר flowers זוכה לא רק לאהבת קהל עצומה (13 שבועות בראש מצעד הבילבורד), אלא גם מזכה אותה לראשונה בפרס הגראמי. השינוי המיצובי של מייילי סיירוס הושלם.


אז מה אפשר ללמוד מהאסטרטגיה של מיילי:

1. אם אתה מחליט לעשות שינוי של 180 מעלות (ואתה צריך סיבה מאוד טובה) תתכונן לזה שזאת תהיה דרך ארוכה קשה ומפרכת עם הרבה ביקורת בדרך. 

2. אם כבר שינוי, קח אותו לקצה. אי אפשר לעשות ניתו לשינוי מין בלי שתהיה סכין מעורבת.

3. התמדה. אם החלטת לעשות שינוי כזה, תמשיך בדרך הזאת, לא משנה מה. העכביות וההתמדה היא הדרך היחידה שיכולה לאפשר את השינוי התפיסתי.

4. התמתנות: אחרי שקרה השינוי המיצובי, אפשר להרגיע, וכך לחזור ולהגיע לקהלים רחבים.





מיילי לפני:





מייל עושה את השינוי:





מיילי היום:





4 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page