top of page

אז סוכנות או אינהאוס?

עודכן: 26 במרץ 2020



אחת השאלות ששואלים אותי יזמים שוב ושוב היא: אז לבנות את השיווק בבית או לעבוד עם אג'נסי?


בתור אחד שהיה משני צידי המתרס נראה לי שיש לי כבר מספיק ניסיון לתת קווים מנחים טובים להחלטה הזאת.נקודת המוצא של תעשיית הגלובל והסטארטאפים (בהשראת חברות כמו 888, conduit ו-wix שבנו את תעשיית השיווק הדיגיטל בישראל) היא לבנות את השיווק בבית. תעשיית הלוקאל שהייתה רגילה לעבוד עם סוכנויות (בעיקר משרדי פרסום) בוחרת כברירת מחדל לעבוד עם סוכנות.

בשני המקרים, זה לא תמיד הדבר הנכון לעשות. אז איך מחליטים? עונים על עונים על כמה שאלות:

1. האם עבודת השיווק הדיגיטלי היא ליבת הפעילות שלי? ככל שהתשובה היא כן, כך עדיף לבנות בבית. את לב העסק אתם צריכים קרוב. שווה לכם להשקיע בבניית היכולות, לגייס את הצוות, ולייצר מעגלים קצרים בין השיווק לשאר היחידות.


2. האם יש לי את המשאבים לבנות צוות שיתן לי מענה מקצועי? אי אפשר להביא איש דיגיטל אחד, מוכשר ככל שיהיה ולצפות ממנו לעשות טוב את כל מה שנדרש בעולם השיווק הדיגיטלי. אין יצור כזה שהוא מומחה ב-SEO, ב-PPC, בתוכן, ב-social, ב- marketing automation, בפרוגרמטי, באנליזה. כאן לאג'נסי יש יתרון משמעותי. הרבה מומחים בבית אחד, שכל אחד מהם נותן לכם רק את המשאבים שאתם באמת צריכים.האם יש לי את היכולת לגייס אנשים טובים?


3. יש לך את הכסף לשלם? יש לך את המשאבים לעסוק בגיוס? יש לך את האטרקטיביות המקצועית (מקום שהעובד יכול ללמוד בו ולהתפתח)? יש לך את המנגנונים בהם העובד ימשיך ללמוד ולהיות מעודכן? כמי שגייס בחייו הרבה אנשי שיווק ודיגיטל, צריך להבין שמדובר במשימה קשה ביותר. אם אין לכם משאבים להביא תותחים, עדיף לעבוד עם אג'נסי.


4. האם עבודת השיווק דורשת להיות בקשר יומיומי עם שאר המחלקות בחברה? ככל שהתשובה היא כן, ונדרש חיכוך יומי של אנשי שיווק, טכנולוגיה ומוצר, כך אתם צריכים את האנשים בבית.


5. האם אחד היזמים או המנכ"ל הוא איש שיווק? ככל שהתשובה היא כן, כך יהיה קל יותר לבנות את זה בבית. ככל שאתם מהנדסים או אנשי מוצר, עדיף להתחיל עם אג'נסי.


ואחרי כל הדיון הזה, התשובה שלי היא שבדרך כלל הכי טוב לשלב: תמיד לשים איש מקצוע ברמה ניהולית להוביל את הפעילות בתוך החברה. זה ישנה לגמרי את הערך שאתם מקבלים מאג'נסי. אפשר להפעיל אג'נסי לפחות על חלק מהפעילות. זה יאפשר לכם מוטת כנפיים רחבה יותר ברמה המקצועית, ישאיר אתכם קרובים למנועי התעדכנות, ויהיה מי שיעזור לכם כאיש ה-PPC שלכם יהיה חולה.


ולבסוף, הכל עניין של השלב בחיי העסק. מה שמתאים בשלב א' לא מתאים בשלב ב'.


42 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page